|
Jak ma wyglądać sklep internetowy?

Każda strona w internecie ma swoje przeznaczenie, jeden konkretny cel dla którego jest tworzona. Ten cel trzeba uchwycić już na początku jej tworzenia. W przypadku sklepu internetowego jest nim oczywiście sprzedaż produktów. Jak zatem powinien wyglądać sklep?

Sklep w odróżnieniu od witryn informacyjnych (stron wizytówek) ma wzbudzić w klientach zaufanie. Tylko w takim sklepie ludzie złożą zamówienie. Nawet najdrobniejszy błąd sprawi, że będziemy się głowić, dlaczego mimo wielu odwiedzin jakie uda nam się wygenerować, tak mało zanotujemy sprzedaży. Co może wpływać na brak zaufania?

Jednym z ważniejszych elementów są dane kontaktowe. Ich brak lub zła lokalizacja wpływają zniechęcająco na każdego. Bo co to za sklep, z którym nie można się skontaktować? To pachnie oszustwem.

Kolejna rzecz to sam wygląd sklepu. Jeśli razi zaniedbaniami wdrożony layout, ludzie także mogą się od niego odwrócić jak ryba od kiepskiej przynęty. Lepiej zatem nie oszczędzać na pracy dobrego grafika i kodera.

Przejrzysta nawigacja - to istotna, jeśli nie najważniejsza cecha naszego sklepu. Choć dziś klienci trafiają na sklepy raczej z wyszukiwarek niż szukają konkretnego produktu od głównej strony sklepu, to zgrabna nawigacja jest niezbędna. Nikt nie będzie przeglądał produktów, jeśli nie można się łatwo między nimi przemieszczać.

Ważnym elementem jest też miejsce, gdzie klienci będą mogli wymienić się opinią na tematy związane z naszą ofertą. W tym celu dobrze zorganizować forum lub dać możliwość zamieszczenia opinii do produktów.

Dobry sklep powinien cechować się też spora inwencją twórczą właściciela. Trzeba wpaść na tej jeden genialny pomysł, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.

 

Szukaj

Reklama

Statystyki

Użytkowników : 1
Pozycje : 48
Odsłon : 117798

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 13 gości 

Partnerzy:

Logowanie